World of Tanks

środa, 20 czerwca 2012

Taktyki map: Prokhorovka

W dniu dzisiejszym przypatrzymy się mapie otwartej - Prochorówce.
Oto jak wygląda:


Prochorówka to mapa otwarta. Jest stosunkowo duża, jej wymiary to 1000m x 1000m. Zwróćcie zatem uwagę, że radia wyższych tierów w zupełności pokrywają ją całą (dla przykładu: niemieckie radio FuG 12 - 710m zasięgu). Dlatego ważnym jest, aby jak najszybciej złapać i zneutralizować scoutów, którzy w większości bardzo lubują się w rush'u przez środek.
SPG południowej drużyny zlokalizowane jest zwykle na K:2-3 oraz w okolicach K:8. Północna artyleria zaś A:2-3 i A:6.
Jeśli gracie działem samobieżnym, nie musicie czekać, aż ktoś wam zescoutuje wrogie SPG. Wystarczy, że będziecie uważnie przyglądać się mapie. Macie tą przewagę, że na pole bitwy macie widok z góry. Możecie zauważyć w którym kierunku i z jaką prędkością przesuwa się wasz przeciwnik, nawet gdy nie ma go na minimapie. Jedyny warunek? Musi on poprzewracać parę przeszkód. Powiecie, że doświadczeni czołgiści unikają tego. Zdziwilibyście się...

Jeśli już wiecie gdzie szukać wroga, wystarczy, że będziecie spostrzegawczy.


Po wystrzale za pociskiem ciągnie się smuga. Pamiętajcie o tym. Smuga ta zdradza waszą pozycję. Jeśli się nie ruszycie:


Zostaniecie łatwo pokonani.

Warto o tym pamiętać. Zarówno ze względu na własne bezpieczeństwo, jak i na możliwość łatwego i szybkiego pokonania wrogiej artylerii.

Wracając do mapy.
Czołgi ciężkie z supportem niszczycieli głównie jeżdżą zachodnią drogą. Nie dopuszczajcie, aby zajechały daleko, bo w momencie gdy wyskoczą jakieś 20 metrów przed Waszym SPG, nie macie szans. Dlatego tutaj bitwa powinna rozegrać się mniej więcej na polach E-F:2, ale im front dalej od bazy, tym lepiej. Wtedy to artyleria jest w stanie Wam najlepiej pomóc.
Kolejnym miejscem częstych starć jest miasteczko. Wiadomo, tutaj możemy posłużyć się budynkami jako osłoną. Ale ważniejszym miejscem jest wschodnie wzgórze. To miejsce strategiczne. Szybkie opanowanie go przez czołgi średnie zapewnia doskonałe wsparcie dla bitwy o miasto.

I powtarzam, chcąc Was na to uczulić. Dobry scout potrafi zrobić naprawdę dużo bałaganu. Jest to target no.1. Jak to Wszaman bardzo dobrze zauważył, przepuszczanie scout'a na zasadzie "ktoś z tyłu na pewno go odstrzeli" jest po prostu karygodnym grzechem, ale niestety jakże często spotykanym.

I ostatnia sprawa. Jak zapewne wiecie, oprócz świetnej rozgrywki w samej grze Wargaming.net proponuje nam udział w wielu ciekawych konkursach. Jednym z nich był konkurs komiksowy. Wyniki polskiej części konkursu można oglądać pod TYM LINKIEM.

Poniżej prezentuję komiks Greg_'a, który szczególnie przypadł mi do gustu :-)

Kliknij aby powiększyć.

See you on the battlefield!
Oby po tej samej stronie barykady ;-)

1 komentarz:

Podpisz się nickiem z gry! :-)

1. Wybierz opcję: Nazwa/adres URL
2. Wpisz swój Nick oraz adres Twojego konta na worldoftanks.eu
(Znajdzesz go na worldoftanks.eu/community/accounts)
3. Komentuj! :-)